Kategoriler
SEO

Google: Bunu Demek İstediniz!

Kısa bir süre öncesine kadar Google bir karakteri bile farklı yazılmış kelimeleri farklı olarak değerlendiriyor ve arama sonuçlarında buna göre listeleme gerçekleştiriyordu. Yani, “kitap” şeklinde bir arama ve “kitaplar” şeklindeki bir aramada sonuçlar farklı yer alıyordu. Tabii buna ek olarak da yanlış yazımları “bunu mu demek istediniz?” şeklinde düzeltiyordu.

Arama sonuçlarını semantik anlamda geliştirmek isteyen Google, bir süre önce bu anlamda çalışmalara başladı ve ilk olarak SEO için benzer anahtar kelimeler kavramının doğmasına yol açtı. Bundan kısa bir süre sonra da herkes tarafından bilinen İngilizce kelimeleri Türkçe olarak algılama (book aramasını kitap ile eşleştirmek gibi) ve farklı yapıdaki kelimeleri algılama (kitaplar, kitapta, kitaptan gibi aramaları kitap ile eşleştirdi) gibi kavramlar ile SEO sektöründe ciddi bir değişim yaşanmasını sağladı.

Tüm bu yenilikleri bir süre önce Kaan Gülten ile beraber değerlendirmiş ve bu değerlendirmenin ardından yazdığı Benzer Anahtar Kelimeler ve Semantik Seo isimli makalesini oldukça beğenmiştim. Bu makaleye ek olarak, semantik anlamda henüz fark ettiğim bir diğer yenilik ise bazı eşleşen kelimelerde “bunu mu demek istediniz?” sorusunun ortadan kalktığı yönünde oldu. Yani Google artık semantik anlamda kendine o kadar çok güveniyor ki, bizlere “bunu mu demek istediniz?” yerine “bunu demek istediniz!” diyor.

Ekşi Google Araması

Bu gelişmelere örnek olarak, “ekş” olarak gerçekleştirdiğim bir aramayı “ekşi sözlük” ile eşleştirmesini ve ekş kelimesinin anlamlı olarak kullanıldığı farklı yerler olmasına karşın “bunu mu demek istediniz?” sorusunu sormamasını gösterebilirim. Google semantik arama sonuçlarını geliştirmeye devam ettiği taktirde, buna benzer birçok arama sonucuyla karşılaşacağız gibi görünüyor. Bu sonuçların ne derece sağlıklı olduğuna ise elbette zaman içerisinde kullanıcılar karar verecek.

Bir Cevap Yazın